Podiumkunsten - Home pc304

diverse vormingsinitiatieven

diverse vormingsintiatieven

In deze rubriek vind je een aantal vormingsinitieven terug die een aanvulling vormen op ons opleidingsaanbod.  Het gaat om collegagroepen, uitwisselingsmomenten, infosessies....


Heb je zelf een idee voor een dergelijk intiatief ?  Geef ons een seintje!

opleiding(a) podiumkunsten.be

collegagroepen

We organiseren collegagroepen binnen vier vakgebieden:

 

  • communicatie
  • human resources
  • preventie-adviseurs 
  • productie

 

 

Een collegagroep is een netwerk van collega's uit de podiumkunsten- en muzieksector met hetzelfde of een gelijkaardig functie of rol. Zij komen met regelmaat samen rond bepaalde thema's en doen beroep op elkaar voor expertise-uitwisseling. 

 

Elke collegagroep wordt georganiseerd op de manier die het best bij het vakgebied in kwestie past.

 

 

Collegagroep communicatie

Dit is de meest recente collegagroep, die in het najaar 2017 wordt opgestart. We willen voorlopig met een beperkte groep (25-tal personen) drie keer per jaar samenkomen. Elke bijeenkomst bestaat uit een sessie van een keynote speaker of een vormingssessie en aansluitend een moment voor uitwisseling. De gastsprekers of thema's voor sprekers worden bepaald door de groep zelf. Meer informatie hierover vind je bij jan(at)podiumkunsten.be.

 

voorstel eerste sessie: najaar 2017 | etnomarketing revisited

 

Hanan Challouki en Taha Riani startten twee jaar geleden met Allyens, een communicatiebureau dat gericht is op inclusiviteit, viral content en millennials. Met Allyens gaan ze op zoek naar raakvlakken tussen verschillende doelgroepen om ervoor te zorgen dat communicatie en marketing inclusief en toegankelijk is voor iedereen. Ze werken samen met onder andere VRT, BNP Paribas, Stad Antwerpen en Colruyt. Een van de meest bekende producten van Allyens is het internationale platform Mvslim.com, dat maandelijks miljoenen mensen over de hele wereld bereikt. 

 

Wie een breed en superdivers publiek wilt bereiken (of dat nu in de publieke of in de privé-sector is), grijpt vandaag al snel naar etnomarketing. Het is gemakkelijk om op basis van culturele verschillen een doelpubliek te segmenteren, maar hoe bereik je nu écht iedereen? Inclusiviteit nastreven is vandaag een van de belangrijkste doelstellingen in communicatie. Hanan en Taha delen hun filosofie hierover, leggen uit hoe ze dit strategisch aanpakken en wat de grootste uitdagingen zijn binnen dit domein. 

 

 

 

Collegagroep human resources

Dit lerend netwerk bestaat sinds 2010 en streeft ernaar om elk jaar twee maal samen te komen per regio (Antwerpen, Brussel, Gent), doorgaans rond een centraal thema. De groep bestaat ondertussen uit een 40-tal medewerkers HR uit Partair Comité 304. Meer informatie vind je hier en bij christa(at)podiumkunsten.be

 

 

Collegagroep preventie-adviseurs

We vertrekken vanuit onze opleiding voor preventie-adviseur. Iedereen die deze opleiding volgt en in een organisatie onder Partair Comité 304 werkt, maakt deel uit van de collegagroep. De leden worden op de hoogte gehouden van relevante informatie en initiatieven en komen na de meerdaagse opleiding jaarlijks één keer samen. Meer informatie hierover vind je bij maarten(at)podiumkunsten.be

 

 

Collegagroep productie

Deze groep kende zijn opstartvergedering in 2016 in het STUK, Leuven. Er waren een 60-tal productieverantwoordelijken en -medewerkers aanwezig. Verschillende thema's voor ervaringsuitwisseling, werden naar voor geschoven. Op initiatief van deze collegagroep wordt op 16 november een info- en uitwisselingsdag rond planningssystemen georganiseerd.  Meer informatie vind je bij christa(at)podiumkunsten.be

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sociaal fonds voor de podiumkunsten van de vlaamse gemeenschap
over het sociaal fonds sectorconvenant  
contact nieuwsberichten